måndag 23 mars 2009

Våren är nog på väg
























Igår åkte vi ut till tomten igen för att röja upp bland brandresterna. Och där bland allt bränt och svart stack dessa små blommor upp. Det var som en lite påminnelse om att det kommer något nytt och vackert ur all sot och aska. För just nu är det verkligen inte vackert med ett nedbrunnet hus. Så det vara bara att sätta igång att jobba för snart kommer en grävare och tar bort resterna av det gamla huset. Allt av plåt och metall skulle rensas ut och det var ett väldigt sotigt jobb. Men det gick ganska smidigt och vädret var vackert. Tyvärr jorde jag en vurpa och ramlade så illa att jag fick åka in till SÖS-akuten. Men efter några timmar där ett samtal med en läkare så kom vi fram till att jag fått en hjärnskakning och skulle åka hem och vila. Det krävdes att man skulle ha varit avsvimmad för att läggas in, och det hade jag inte varit. Så tack och lov fick jag åka hem krypa ner i sängen med en värkande nacke och rygg. Men det finns ju Alvedon...





Så här ser högen av metall ut efter röjning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar