måndag 23 mars 2009

Hitta en leverantör


Bygga hus kan vi inte göra själva så det var bara att leta reda på någon som kan. Det var inte så lätt som jag först trodde att det skulle vara. Kunde inte ana att det finns så oerhört många leverantörer av hus. Det var näst intill hopplöst att jämföra dom för deras leveranser var så olika. Inte heller var det lätt att få priser utan många krävde att man skulle träffas och prata om just deras hus. Men efter några möten gav vi upp det tog för mycket tid att boka in möten med alla säljare och ta ledigt för att träffa dom.


Jag letade fram alla husleverantörer som hade prislistor och leveransbeskrivningar av ett grundhus och tittade sedan på vad tillvalen skulle kosta. Då visade det sig att när grundhuset är billigt så är tillvalen dyra och tvärt om. Med hjälp av bloggar och forum kom vi fram till att Hudikhus levererade den bästa stommen för oss och allt annat kan jag fixa till bra priser som jag förhandlar fram själv. Det blir lite mer arbete men jag tror att det är värt det. Så iväg till säljaren på Hudikhus och skriva avtal.



Så nu vill jag ta chansen och tacka alla som bloggar och skriver i forum för det har varit en oerhörd hjälp för oss i valet av hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar