lördag 2 maj 2009

Att välja entreprenör


Efter många turer har vi äntligen valt entreprenör till vårt bygge. Valet föll på Arne Andersson bygg från Norrtälje. Det har inte varit en enkel process att hitta en entreprenör till bygget. Efter sökningar på bello.se och brahantverkare.se fick jag 22 svar. Flera föll bort ganska snabbt av olika skäl det 15 företag som blev kvar efter första gallringen bad jag skicka en uppskattning av vad det trodde att det skulle kosta att bygga vårt hus. Nu försvann några till och resten beslöt jag mig för att träffa.

Det blev 7 möten och alla dessa bad jag skriva en utförlig offert där jag hade gjort en utförlig beskrivning av vad vi ville ha gjort. Här sorterades några till bort och kvar hade jag 4 företag som jag kände att vi skulle kunna samarbeta med. Kollade upp deras företag och referenser och allting verkade bra. Några e-mail och telefonsamtal till så blev Arne Andersson Bygg kvar. Nu är valet gjort och jag hoppas att vi gjort ett bra val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar