lördag 2 maj 2009

Tazan vår nya medlem i familjen


Så har vi blivit med goja oxå...eller egentligen är han en parakit, en Alexanderparakit. Men han är främst en pratkvarn, en makalös pratkvarn. Tack och lov har han stunder som han håller tyst men kommer han i gång så får vi alla skavsår i öronen. Vi har ofta hundar på besök och de sitter gärna vid matbordet och tigger med sina "puppyeyes" när det är middag. Detta fenomen trodde jag bara gällde hundar men nu vet jag att det även kan gälla fåglar. Tarzan som vår nya familjemedlem heter missar inte en middag och så fort han hör att vi sitter vid middagsbordet kommer han och kurrar sitt allra gulligaste kurrande så vi ska smälta och ge honom något ur salladsskålen. Dessutom är han kinkig han vill inte ha något med skal på så alla grönsaker skalas och det blir verkligen bara skalet kvar av tomater och gurkor. Han skalar även russin...

Men han är vansinnigt rolig och vi gillar honom skarpt. En annan sak som jag inte heller trodde om fåglar var att de kan vara rumsrena eftersom vi valt att låta honom flyga fritt i lägenheten så väntade jag mig att jag skulle få torka fågelbajs överallt men det behöver jag inte för när han baja så flyger han till sin bur. Smart pippi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar