onsdag 3 juni 2009

Takstolar lyfts på plats


Tänkte gå upp tidigt denna morgon men så blev det inte. Mobilen larmade och talade om att tiden var 6.30 men kudden sa att jag skulle snooza. Så jag snoozade för kudden var närmast. Då ringer Arne mitt i det sköna snoozandet och vill att jag ska flytta på bilen för den står ivägen för kranbilen. Upp och ut och flytta bilen så var den sköna morgonen slut.

Stackars Leffe som kör kranbilen, hjulen gräver ner sig i leran vi har på tomten och han svär som en borstbindare, men tillslut kommer han på plats och genast är han på bra humör.

En liten lustig sak som jag noterat är att alla stora lastbilar och hjullastare och allt annat som kört runt på vår tomt så har ingen kört på Kornellen som jag fått av Sinnikka. Det är den enda växt som överlevt detta husbygge och den står mitt på gräsmattan framför huset. Inte heller Leffe körde på den, bilden visar hur nära hjulet var när han stannat kranbilen. Kan växter ha änglavakt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar