onsdag 3 juni 2009

Stressmålning...inte att rekommendera

Veckan började med att Arne berättade att bilen med kran som skalyfta upp takstolarna kommer nästa dag. Ahhhh....vad gör jag nu för vi hann inte måla klart fodren runt fönstren. Det är bara grundmålade. Tänk, tänk, tänk... ja det är bara att dundra upp till huset igen och snabbt måla. Det borde egentligen inte vara något problem om det inte vore för Micke. Han tycker att jag slarvar när jag målar för att det kommer rött där det ska vara vitt och det vitt där det ska vara rött. Men hur i hela friden målar man för att undvika detta????
Jag försöker verkligen allt jag kan och målar så långsamt och försiktigt det bara går men ändå blir det fel. Positivt är att jag inte får måla fönsterfoder, negativt är att nu när det är bråttom att få det målat och jag har att välja mellan att hyra en skylift senare i sommar eller att jag åker dit och fixar det hela innan gavelspetsarna hissas upp så blir det problem, snacka om att välja mellan pest och kolera. Men jag åker dit och börjar måla.
Det är vackert väder och Inga-Britt vår granne kommer förbi och det blir en liten kaffepaus i hammocken. Jag börjar plocka fram penslar och färg så kommer nästa gäst Mattias, åter en fikapaus i hammocken. Dagen går och det blir en massa störningsmoment men kl. 22 på kvällen drar jag det sista penseldraget och allt är perfekt. Pust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar