fredag 10 april 2009

Glad smutsig påsk


Tur att det var fint väder för oj vad smutsigt när man ska tvätta berghällar. Hade inte solen värmt huden och fåglarna kvittrat då hade jag nog inte stått ut. Det är rätt kul det här med smuts. När jag började tvätta berget så var jag så försiktig så jag inte skulle smutsa ner mig så mycket men tillslut nådde jag en punkt när jag inte längre brydde mig om att jag hade jord och lera över hela mig. Man kan ju tycka att jag borde ha satt på mig stövlar men dom var inlåsta i containern som jag inte kom in i för vi hade ingen nyckel. Och varför vi inte hade någon nyckel var för att vi lånat ut vår bil till vår son och i bilen ligger nyckeln. Suck....

Men vad skönt det var när jag kom hem och fick duscha och tvätta av mig. Aldrig tidigare har jag varit med om att vattnet byter till brunt när jag duschat. Hela hårbotten var full med grus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar